A Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskola Kollégiuma szerves része az anyaintézménynek, működésében mégis önálló. Koedukált, folyamatosan nyitva tartó nevelési intézmény. Közel fél évszázados, 843 négyzetméter alapterületű épülete 2006 júniusában került az iskolához.
A kollégium épülete formailag szögletesített, fektetett U-alakot mutat. Hangulatos kert veszi körül,szalonnasütő hely és sportpálya is található benne. Bal szárnya egyszintes, jobb oldala kétszintes. A kollégistákat 82 férőhelyen, 3 folyosószinten, 21 helyiségben tudjuk elhelyezni. A szobák változó alapterületűek. Az alapfelszereltség saját ízlés szerint gazdagítható komfortérzetet növelő kiegészítőkkel.
A kollégiumi szakmai munka elsőrendű feladata a nevelés. Nevelési eszményünk a személyiség- és értékközpontú pedagógia. Felelősség és gondosság hatja át a nevelők munkáját, miközben értéknek tekintik a gyermek autonóm személyiségét, mely a közösségben fejlődik és bontakozik ki egy értékközvetítési folyamat során. A kollégiumi nevelés egészét a humanizmus eszméje hatja át. A nevelési tevékenység a folyamatos törődés gyakorlatában valósul meg. Munkánk a bizalom légkörére, a biztonság érzetére, a harmónia élményére épül. Nevelésfilozófiánk meghatározó, folyamatosan érvényesített eleme a szülőkkel való szoros kapcsolattartás.
A kollégium életét házirend, a mindennapokat az általános napirend szabályozza. Sokszínű programok, vetélkedők, előadások, klubok, szakkörök biztosítják diákjaink számára kevés szabadidejük hasznos eltöltését. Kiemelkedő programjaink az adventi est, a ballagás és a táncházak.
Meghatározó jelentőségűnek tartjuk a város többi kollégiumaival való kapcsolattartást és együttműködést.
A kollégiumi nevelésben jelenleg 11 tanár vesz részt közvetlenül. 1 kollégiumvezető, 4 csoportvezető nevelőtanár, 1 részmunkaidős nevelőtanár, 3 éjszakai és 2 hétvégi ügyeletes nevelő. Valamennyien felsőfokú pedagógiai végzettséggel rendelkeznek.
Érzelmi védettség és odafigyelő pedagógiai környezet biztosításával hozzájárulunk kollégistáink személyiségének pozitív irányú változásához, kiegyensúlyozott és egészséges fejlődésükhöz. Az erkölcsös és toleráns, társaik és közvetlen környezetük iránt felelős és tudatos magatartás formálását helyezzük előtérbe. Fontosnak tartjuk, hogy valamennyi kollégista érezze, hogy minden kollégiumi nevelőtanár nyitott személyük iránt, és személyes problémáik megoldásában is segítséget várhatnak tőlük.
Stetina Takács Ildikó
kollégiumvezető